Skemad - hvad kan vi gøre, for at få hende til at spise og sove bedre?

10. oktober 2011

Alder:
6 mdr.

Skemad - hvad kan vi gøre, for at få hende til at spise og sove bedre?

Hej Helen...

Jeg har en datter på lidt over 6 mdr... Hun har de sidste 2 måneder i gennemsnit kun taget 240 g på pr måned.

Da hun fik sin 5 mdr vaccine, skulle hun derfor op på 2 måltider om dagen. Indtil da var ske maden gået fint, dog spiste hun ikke en hel portion endnu.
Ved 5 mdr.s alderen begyndte hun at være "sur" på skeen i perioder - det var ligegyldigt om det var hjemmelavet mad eller købe mad.
Da hun var 6 mdr. skulle hun iflg sundhedsplejerske op på 3 måltider, dog uden at tvinge hende overhovedet. Nogle dage spiser hun fint, dvs lidt over en halv portion.... andre dage strejker hun og vil intet tage... Havregrød, øllebrød nægter hun og kan decideret kaste op over...

De sidste 4 dage har hun ikke ville tage skeen. Hun vil gerne gnave i et stykke agurk, banan, pille ved mad osv. ...

Annonce

... Flaske vil hun ikke tage, medmindre der er vand i.
Ellers bliver hun ammet. Jeg har dog på fornemmelsen at hun ikke får helt nok, for hun er begyndt at vågne 3-4 gange om natten og får minimun mad 2-3 gange der.
Fra hun var 7 uger til 5 mdr. sov hun fra 21- 5 uden opvågning, nu er hun som sagt vågen 3-4 gange hver nat. Derfor tænker jeg, om hun er sulten??

Hun bruger ikke sut, og sover i vugge i vores soveværelse... Hun kommer som regel over i vores seng ud på morgenen! Jeg vil dog have hende på eget værelse fra weekenden for at se om det hjælper...

Ellers er hun en livlig og glad pige, der ruller og triller stuegulvet rundt.

Men hvad kan vi gøre, for at få hende til at spise og sove bedre? For må indrømme, at det er ved at være hårdt at være oppe hveranden time hver nat...

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor