Brev:
Skemad - hvad kan vi gøre, for at få hende til at spise og sove bedre?
10. oktober 2011
Alder:
6 mdr.
Hej Helen...
Jeg har en datter på lidt over 6 mdr... Hun har de sidste 2 måneder i gennemsnit kun taget 240 g på pr måned.
Da hun fik sin 5 mdr vaccine, skulle hun derfor op på 2 måltider om dagen. Indtil da var ske maden gået fint, dog spiste hun ikke en hel portion endnu.
Ved 5 mdr.s alderen begyndte hun at være "sur" på skeen i perioder - det var ligegyldigt om det var hjemmelavet mad eller købe mad.
Da hun var 6 mdr. skulle hun iflg sundhedsplejerske op på 3 måltider, dog uden at tvinge hende overhovedet. Nogle dage spiser hun fint, dvs lidt over en halv portion.... andre dage strejker hun og vil intet tage... Havregrød, øllebrød nægter hun og kan decideret kaste op over...
De sidste 4 dage har hun ikke ville tage skeen. Hun vil gerne gnave i et stykke agurk, banan, pille ved mad osv. Flaske vil hun ikke tage, medmindre der er vand i.
Ellers bliver hun ammet. Jeg har dog på fornemmelsen at hun ikke får helt nok, for hun er begyndt at vågne 3-4 gange om natten og får minimun mad 2-3 gange der.
Fra hun var 7 uger til 5 mdr. sov hun fra 21- 5 uden opvågning, nu er hun som sagt vågen 3-4 gange hver nat. Derfor tænker jeg, om hun er sulten??
Hun bruger ikke sut, og sover i vugge i vores soveværelse... Hun kommer som regel over i vores seng ud på morgenen! Jeg vil dog have hende på eget værelse fra weekenden for at se om det hjælper...
Ellers er hun en livlig og glad pige, der ruller og triller stuegulvet rundt.
Men hvad kan vi gøre, for at få hende til at spise og sove bedre? For må indrømme, at det er ved at være hårdt at være oppe hveranden time hver nat...
Med venlig hilsen
Rikke